@Copyright Ascoiatia Nationala a Profesionistilor in Managementul Riscurilor din Romania

CIF: 34000870, Nr.Reg.Com: Inreg. Reg. Spec. 06/ 20.01.2015, Adresa: Str. Dionisie Lupu Nr.49, Etaj 3, Ap. 7, Sector 1, Bucuresti

Cod Postal: 010455 | Tel: 0735 183 923 | Email: office@anpmr.ro

0735 183 923

Linkurile siteului 

Linkuri utile

Evenimente

Newsletter

 

Modelul Capabilitatii - GRC (Guvernanta, Risc, Conformitate)

Cursul Modelul Capabilitatii - GRC se organizeaza periodic in sistem online. Pe langa recunoasterea competentelor profesionale de catre Asociatia Profesionistilor in Managementul Riscului, absolventii cursului au posibilitatea obtinerii certificarii profesionale din partea Autoritatii Nationale pentru Calificari (ANC) pentru ocupatia Manager Imbunatatire Procese cod COR 241946.

 

OCEG (Open Compliance and Ethics Group) se bucură de expertiza unui grup de elită din persoane și organizații care oferă înțelepciune și sfaturi neprețuite, pe măsură ce urmărim satisfacerea nevoilor de cunoștințe și resurse ale profesioniștilor GRC.

Climatul economic de astazi este mai complex si mai dificil decat oricand. Chiar si organizatiile mici, NGO si autoritatile guvernamentale se confrunta cu probleme care, istoric, au afectat numai mari organizatii internationale. Partile interesate interne si externe solicita nu numai performanta ridicata, dar si transparenta in operatiunile economice.

Varietatea, viteza si volumul schimbarilor atat in interiorul cat si in afara fiecarei organizatii sunt coplesitoare. Noile reglementari, deciziile economice, schimbarea fortei de munca si tehnologiile in evolutie sunt doar cateva dintre numeroasele exemple de extindere a schimbarilor. Ca urmare, costul abordarii riscurilor si al cerintelor, pentru managementul performantei si pentru a atinge obiectivele stabilite, scapa de sub control.

Multe organizații (atât la nivel de organizație, cât și în cadrul unităților departamentale) nu reușesc să stabilească obiective și strategii adecvate pentru acestea, pe baza unei înțelegeri complete a performanței, a riscului și aspectelor legate de conformitate. Multe nu reușesc, de asemenea, să își aplice strategiile, să monitorizeze performanța și să le ajusteze după cum este necesar. Un număr mare de organizații nu reușesc să rămână conforme cu reglementările și alte cerințe, sau chiar nu le aplică. Pe scurt, starea multor organizații nu este nici sustenabilă, nici acceptabilă.

In acest sens, cursul se adresează conducătorilor de unități economice, antreprenorilor și managerilor departamentali care vor înțelege într-un curs foarte intensiv, ce este guvernanța și ce implică acest lucru. Rezultatele cursului se vor vedea în mai puține amenzi pentru necunoaștere, și o îmbunătățire semnificativă a performanței privind practicarea guvernanței, tratarea riscurilor și respectarea conformității.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grup tinta:

- Conducatorii de unitati economice

- Antreprenorii

- Managerii de proiect

- Auditorii

- Analistii si evaluatorii economici

- Profesorii si studentii profilelor adecvate

- Planificatori.

In acest sens, cursul se adreseaza conducatorilor de unitati economice, antreprenorilor si managerilor departamentali care vor intelege intr-un curs foarte intensiv, ce este guvernanta si ce implica acest lucru.

 

Obiective:

- Realizarea obiectivelor economice. Va asigurati ca toate partile organizatiei lucreaza impreuna pentru atingerea obiectivelor organizatiei.

- Asigurarea stabilirii obiectivelor privind riscurile si planificarea strategica. Furnizati informatii la timp, fiabile si utile cu privire la riscuri, oportunitati si responsabilitati ale autoritatilor de guvernanta, planificatorilor strategici si managerilor economici responsabili de executie la toate nivelurile.

- Imbunatatirea culturii organizationale. Inspirati si promovati o cultura a performantei, responsabilitatii, integritatii, increderii si comunicarii.

- Cresterea increderii partilor interesate. Cresteti increderea partilor interesate in organizatie.

- Pregatirea si protejarea organizatiei. Pregatiti organizatia pentru a raspunde riscurilor si cerintelor, protejând in acelasi timp organizatia de adversitate si surprize, si permitându-i sa profite de oportunitati.

- Prevenirea, detectarea si reducerea dezacordurilor si a vulnerabilitatilor. Stabiliti actiuni si controale pentru a preveni rezultatele negative, pentru a reduce impactul, pentru a detecta eventualele probleme si pentru a aborda problemele pe masura ce apar.

- Motivarea si inspirarea comportamentului dorit. Furnizati stimulente si oportunitati pentru un comportament dorit, in special in contextul unor circumstante dificile.

- Atitudine proactiva. Aflati informatiile necesare pentru a sustine schimbarile rapide in directia strategica si tactica, evitând in acelasi timp obstacolele si capcanele.

- Imbunatatirea capacitatii de reactie si a eficientei. Stabiliti capabilitatile care fac din organizatie un intreg mai receptiv si eficient, astfel incât acesta sa aiba un avantaj competitiv.

- Optimizarea rentabilitatilor si a valorilor economice. Alocati resursele umane si financiare intr-un mod care maximizeaza rentabilitatea economica generata pentru organizatie, maximizând valorile acesteia.

 

La finalizarea cursului, cursantii vor capata deprinderi si notiuni noi privind tehnicile de aplicare a tehnicilor GRC, se vor putea certifica personal ca experti GRC si vor fi capabili sa aplice cu bune rezultate metodologia OCEG.

 

Agenda cursului:

L1 - Intelegerea contextului economic extern in care opereaza organizatia.

L2 - Intelegerea contextului economic intern in care opereaza organizatia.

L3 - Intelegerea culturii existente, incluzand modul in care cultura modeleaza conducerea, climatul organizational si mentalitatile individuale cu privire la guvernanta, asigurare si GRC.

L4 - Interactiunea cu partile interesate pentru a intelege asteptarile, cerintele si perspectivele lor care afecteaza organizatia.

 

A - Aliniere

A1 - Directie    Asigurarea directiei prin stabilirea unor declaratii de viziuni, misiuni si valori clare, obiective la nivel inalt, precum si recomandari privind modul in care vor fi luate deciziile.

A2 - OBIECTIVE    Definirea unui set echilibrat de obiective masurabile care sa fie compatibile cu criteriile de luare a deciziilor si adecvate pentru cadrul de referinta stabilit.

A3 - Identificare    Identificarea fortelor care pot provoca efectele dorite (oportunitati) sau nedorite (amenintari) asupra indeplinirii obiectivelor, precum si a celor care ar putea obliga organizatia sa se comporte intr-un anumit mod (cerinta).

A4 - Evaluare/Estimare    Analiza abordarii actuale si planificate pentru a aborda oportunitatile, amenintarile si cerintele care utilizeaza criterii de luare a deciziilor cu metode cantitative si calitative.

A5 - Concept    Elaborarea planurilor strategice si tactice pentru atingerea obiectivelor, abordand in acelasi timp incertitudinea si actionand cu integritate, in conformitate cu criteriile de luare a deciziilor.

 

P - Productie

P1 - Efectuarea controlului     Stabilirea unei combinatii de management, procese, capital uman, tehnologie, informatii, actiuni fizice si controalele care servesc nevoilor guvernantei, managementului si asigurarii.

P2 - Politici    Implementarea politicilor si procedurilor asociate pentru a aborda oportunitatile, amenintarile si cerintele si stabilirea de asteptari clare de conduita pentru autoritatea de guvernanta, management, personal si pentru organizatie in ansamblul sau.

P3 - Comunicare    Furnizarea si primirea de informatii relevante, fiabile si in timp util publicului potrivit, cum ar fi cerintele obligatorii, sau dupa cum este necesar, pentru a-si indeplini responsabilitatile si pentru a dezvolta atitudini in mod eficace.

P4 - Educare    Educarea autoritatii de guvernanta, a conducerii, a personalului si a organizatiei in ansamblul sau cu privire la comportamentul preconizat si cresterea abilitatilor si motivatiei necesare care ajuta organizatia sa abordeze oportunitatile, amenintarile si cerintele.

P5 - Stimulente    Implementarea stimulentelor motiveaza comportamentul dorit si recunoaste pe cei care contribuie la rezultate pozitive pentru a consolida comportamentul dorit.

P6 - Notificare    Furnizarea mai multor modalitati pentru a raporta progresul fata de obiective si cel real sau aparitia potentiala a comportamentului, a conditiilor si a evenimentelor nedorite si cele de dorit.

P7 - Analiza    Analiza periodica a datelor si solicitarea de informatii privind progresele inregistrate in atingerea obiectivelor; si existenta unor comportamente, conditii si evenimente nedorite.

P8 - Raspuns    Conceperea si, atunci cand este necesar, realizarea de raspunsuri la identificarea sau suspectarea comportamentului, conditiilor si a evenimentelor nedorite sau a deficientelor in capabilitati.

 

R - Revizuire

R1 – Monitorizare - Monitorizarea si evaluarea periodica performantei capabilitatii de a asigura ca ea este proiectata si operata pentru a fi eficace, eficienta si receptiva la schimbare.

R2 – Asigurare-    Furnizarea de asigurare conducerii, autoritatii de guvernanta si altor parti interesate privind capabilitatea sustenabila, eficace, eficienta si receptiva.

R3 -Imbunatatire - Revizuirea informatiilor din evaluari periodice, din activitati de detectare si ca reactii la controale, monitorizare si asigurare, pentru a identifica oportunitatile de imbunatatiri ale capabilitatii.

 

Evaluare:

Pe parcurs: prin observarea realizata de trainer.

La sfarsitul cursului: testarea online a cunostintelor.

 

Structura cursului:

Cursurile se desfasoara pe platforma online pe parcursul a 7 ore/zi.

 

 

Puteti urma cursul Modelul Capabilitatii - GRC in sistem online in una din urmatoarele sesiuni:

 

Pret: 800 LEI/persoana. Pentru membrii afiliati ANPMR se aplica o reducere de 20%.  

 

 

Participantii la curs care doresc obtinerea certificatului recunoscut de catre Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC) pentru meseria Manager Imbunatatire Procese cod COR 241946, pot participa la examinarea organizata de partenerul nostru Top Quality Management, furnizor autorizat de programe de formare profesionala a adultilor.

 

Taxa de examinare pentru examinare si obtinerea certificatului de absolvire recunoscut de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Educatiei Nationale este de 100 LEI.

 

 

Inscrierea la cursurile de formare se face, in limita locurilor disponibile, prin transmiterea Formularului de inscriere (Click pe butonul Descarca) la adresa: office@anpmr.ro  In cel mai scurt timp de la primirea cererii de inscriere la curs, veti fi contactat de un reprezentant al ANPMR.

 

 

ANPMR isi rezerva dreptul de a modifica data de incepere a cursului.